
Psybru zoekt nieuwe lokale coördinator
- Het coördinatieteam van PsyBru, het Brusselse project voor eerstelijnspsychologen (ELP), is op zoek naar een bijkomende lokale coördinator. Dit project, gefinancierd door het RIZIV, heeft als doel de toegankelijkheid tot zorg voor lichte tot matige psychische problemen te verbeteren via de organisatie van individuele en groepssessies tegen een verlaagd tarief, en via een aanbod van opleidingen voor professionals in de eerstelijnszorg. Meer info op www.psybru.be en op de officiële RIZIV-pagina's over deze conventie. Onder toezicht van de coördinatoren van de Brusselse netwerken voor geestelijke gezondheidszorg, Brumenta en Bru-Stars, bestaat het huidige PsyBru-team uit: - een administratief medewerker, - een communicatiemedewerker, - een medewerker opleidingen en intervisies, - vijf lokale coördinatoren of 'ambassadeurs'. De nieuwe lokale coördinator zal in eerste instantie één van deze coördinatoren vervangen, met het oog op een latere herverdeling van de taken. Het functieprofiel zal dus mee evolueren.
Functie
Opdrachten :
Bijdragen aan de ontwikkeling van een kwalitatief aanbod, in overeenstemming met de filosofie van de conventie en de hervorming van de geestelijke gezondheidszorg.
Interdisciplinaire samenwerking bevorderen door bruggen te slaan of te versterken tussen de zorgverstrekkers binnen de ELP-overeenkomst (diensten en zelfstandigen) en de eerstelijnspartners (sociale sector, gezondheid, onderwijs, cultuur, sport, enz.).
Noden analyseren en bijdragen aan een coherente planning van het zorgaanbod op lokaal en (meso)regionaal niveau.
Voorbeelden van taken :
– Deelnemen aan of zelf lokale overlegmomenten organiseren;
– Psychologen ondersteunen bij het ontwikkelen van opleidingen of groepsactiviteiten;
– Mee instaan voor de regelmatige actualisering van de website;
– Praktische vragen van psychologen beantwoorden over de inhoud van hun conventie.
Profiel
Vaardigheden :
– Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden;
– Diplomatie en bemiddelingsvaardigheden bij uitdagingen of uiteenlopende belangen;
– Vermogen om in processen te denken en deze duurzaam te verbeteren;
– Flexibiliteit en het vermogen om te functioneren in een voortdurend veranderende context
(pilootproject);
– Vertrouwd zijn of interesse hebben in IT-tools – het team werkt met klassieke kantoortoepassingen, evenals met Speakap, ActiveCampaign, DocuSign en andere specifieke tools (bv. voor financiële opvolging of websitebeheer);
– Een uitstekende kennis van het Nederlands en een basiskennis Frans zijn noodzakelijk;
– Goede kennis van het Brusselse netwerk (sociale sector, gezondheid, geestelijke gezondheidszorg).
Profiel :
– Bachelor of master (sociaal werk, non-profitmanagement, menswetenschappen of een gelijkwaardig domein);
– Een diploma of relevante ervaring in de publieke gezondheidszorg is een grote troef;
– Ervaring in een specifieke sector of met een bepaald publiek en/of in de geestelijke gezondheidszorg;
– Minstens 5 jaar ervaring in project- en/of teambeheer.